19 Jun, 2012

[PART 2] Tembelang Pembangkang Bantah Penyenaraian FGV Pecah!

-
[Sebelum itu, Part 1 baca di SINI.]

Pelbagai Fitnah Dilempar Terhadap IPO FGV

Kita sudah dengar pelbagai fitnah buruk dilemparkan oleh pembangkang bagi menghalang penyenaraian FGV ini. Semuanya adalah tuduhan yang tidak ada asas langsung. Tuduhan yang sengaja direka-reka demi menakutkan peneroka dan memberikan gambaran buruk secara keseluruhannya pada kaca mata orang Melayu.

Pembangkang mahu seluruh orang Melayu melihat usaha YAB Perdana Menteri Dato' Sri Mohd Najib Tun Razak sebagai sesuatu yang amat buruk. Ketakutan pembangkang semakin jelas dari hari ke hari dengan pelbagai fitnah jahat menggagalkan penyenaraian FGV.

Fitnah Peneroka Tidak Diberikan Pilihan Menerima atau Menolak Saham FGV

Dato' Najib telah melihat sumbangan yang telah diberikan oleh para peneroka Felda dalam industri minyak sawit negara. Oleh yang demikian, penyenaraian FGV juga tidak mengenepikan titik peluh para peneroka. Malahan, seluruh peneroka diberikan agihan khas (special allocation) bagi memiliki saham FGV tanpa perlu melalui tawaran awam.

Walau bagaimanapun, idea peruntukan khas saham FGV ini diserang dengan begitu hebat dengan pelbagai fitnah buruk. Pembangkang dengan niat jahat memfitnah kononnya seluruh peneroka diugut dan dipaksa menerima agihan khas ini. Seluruh peneroka kononnya tidak diberikan pilihan. Semua itu hanya fitnah jahat. Peneroka sebenarnya diberikan pilihan sama ada mahu membeli saham melalui agihan khas untuk peneroka atau sebaliknya menolak. Kalau mahu, boleh ambil. Jika tidak mahu pun tidak mengapa. Tiada paksaan pun seperti mana difitnah pembangkang haramjadah.

Cuma bagi penulis ianya adalah sesuatu yang merugikan jika menolak agihan khas yang memang hanya diberikan kepada peneroka melalui Borang Biru (Blue Form). Bukan senang untuk mendapatkan agihan khas sebegini. Malahan orang awam yang ingin memiliki saham FGV perlu melalui tawaran awam yang ditentukan melalui cabutan. Belum tentu lagi dapat jumlah yang dimahukan. Jadi amat rugi jika menolak. Mujurlah tidak ramai yang menolak. Hanya segelintir yang betul-betul totok pembangkang yang diberikan maklumat yang salah oleh pemimpin mereka.

Fitnah Mengatakan Sign Borang Biru Kemudian Tanah Kebun Tergadai

Pembangkang haramjadah tidak puas-puas menakut-nakutkan para peneroka. Pembangkang sengaja memberikan gambaran buruk dan mahu memastikan kerosakan yang teruk terhadap imej Felda yang berkait rapat dengan kerajaan BN menjelangnya Pilihanraya Umum ke-13 (PRU-13).

Fitnah terus ditabur dengan mengatakan jika peneroka sign Borang Biru maka besar kemungkinan tanah kebun 10 ekar mereka akan lesap. Fitnah yang cukup melucukan. Mana mungkin dengan pembelian saham FGV bernilai RM4.55 sesaham itu berupaya menyebabkan tanah kebun seluas 10 ekar peneroka bernilai jutaan ringgit itu lesap?

Fakta, kerajaan sudah menerangkan bahawa penyenaraian FGV bukan melibatkan tanah kebun 10 ekar dan tapak rumah seluas suku ekar milik kekal dan tetap peneroka. Jadi bagaimana pembangkang haramjadah boleh tipu peneroka bakal hilang tanah kebun? Bodoh betul pembangkang haramjadah!

Pembangkang terus membelit. Memang tanah kebun tidak masuk dalam penyenaraian. Tapi pinjaman yang dibuat oleh peneroka untuk membeli saham FGV sejumlah 800 saham itu akan menyebabkan peneroka jatuh muflis dan akhirnya tanah kebun tergadai. Lagi lah menampakkan kebodohan puak-puak pembangkang haramjadah!

800 saham didarab dengan RM4.55 tidak sampai pun RM4,000. Mana mungkin jatuh muflis dan tanah kebun seluas 10 ekar bernilai jutaan ringgit tergadai!

Pembangkang Pun Terliur Dengan Agihan Khas FGV Terhadap Peneroka

Malahan, pernah suatu hari penulis berborak dengan seorang sahabat yang pro pembangkang menyatakan keinginan memiliki saham agihan khas ini sekiranya ada peneroka yang menolak. Malah sahabat ini berkeinginan berjumpa dengan para peneroka yang menolak dan mahu mereka menjadi proksi dan mereka akan diberikan sedikit imbuhan. Tidak tahulah sama ada sahabat penulis itu berjaya berjumpa dengan para peneroka yang menolak agihan khas saham FGV dan menjadikan mereka sebagai proksi.

Perangai Haramjadah Pembangkang - Sign Borang Biru FGV Tapi Saman FELDA

Pun begitu, ada juga segelintir peneroka yang menerima tawaran agihan khas melalui Borang Biru ini yang bertindak menyaman pihak pengurusan Felda. Bagi penulis, ini satu lagi usaha yang dilakukan secara berterusan dan sangat terancang bagi menggagalkan usaha penyenaraian FGV. Mereka yang ini terdiri dari pembangkang yang dikategorikan sebagai haramjadah!

Mereka ini sengaja menerima tawaran saham FGV. Sengaja menandatangi Borang Biru FGV. Kemudian sengaja bertindak menyaman Felda dengan alasan bahawa kononnya mereka diperdaya menurunkan tandatangan. Para peneroka yang menyaman ini terdiri daripada totok-totok pembangkang haramjadah yang sengaja mengikut arahan dari pemimpin mereka.

Mereka ini senagaja berniat jahat sedangkan mereka sudah pun diberikan pilihan sama ada menerima atau pun menolak sekiranya tidak mahu memiliki agihan khas saham FGV kepada peneroka. Bagi penulis, tidak perlulah bertindak sedemikian sehinggakan pihak pengurusan Felda yang selama ini menjaga segala kebajikan para peneroka diheret ke mahkamah.

Jika ikhlas tidak mahukan agihan khas saham FGV maka tolaklah. Jangan tandatangan dengan niat menganiaya pihak pengurusan Felda demi memberikan gambaran buruk kepada kerajaan BN.

Penulis teringat dengan kata-kata seorang Pengurus Felda dalam majlis penyampaian cek durian runtuh seberapa ketika dahulu.

Katanya (seingat penulis):

"Tuan-tuan dan Puan-puan semuanya sudah seperti ibu bapa saya. Tidak mungkin saya mahu menganiaya Tuan-tuan dan Puan-puan. Jika ada yang tidak faham, mari datang berbincang. Saya berkerja untuk Felda. Tempat saya cari rezeki untuk menyara anak-anak. Jadi tolonglah. Jangan saman. Jika tidak mahu, tolaklah. Felda tidak paksa. Cuma, pendapat saya, rugi kalau tolak. Tapi kalau dah memang tak mahu, tolaklah cara baik. Jangan saman."

Pun begitu, totok pembangkang berstatus haramjadah memilih untuk menerima tetapi kemudiannya bertindak menyaman Felda! Memang sah haramjadah!

Ada Peneroka Yang Saman Felda Dakwa Ditipu Pemimpin Pembangkang

Cakap-cakap dari kalangan peneroka Felda itu sendiri menyatakan bahawa ada di kalangan mereka yang bertindak menyaman pihak pengurusan Felda berhubung agihan khas saham FGV ini tidak pun berniat mahu menyaman Felda.

Malahan, mereka ini mengatakan bahawa nama mereka digunakan. Tidak tahu pun nama mereka digunakan walau pun memang mereka penyokong pembangkang. Mereka tidak bersetuju dengan tindakan menyaman Felda.

Ada juga di kalangan mereka mahu menarik kembali saman mereka. Atau paling tidak, mereka tidak mahu nama dimasukkan dalam saman. Mereka tidak mahu masuk campur. Ada yang menyatakan kekesalan dengan tindakan pemimpin pembangkang setempat dengan bantuan pemimpin pembangkang atasan menyaman Felda ini.

Amaran Buat Pembangkang

Kepada pembangkang, sudah-sudahlah menabur fitnah mengelirukan peneroka, generasi kedua dan seluruh rakyat. Segala putar belit pembangkang untuk memberikan gambaran yang buruk terhadap kerajaan BN akan dipatahkan satu demi satu. Pendedahan demi pendedahan bakal menunjukkan betapa terdesaknya pembangkang menjelang PRU13 sedikit masa lagi. Usaha memburukkan FGV adalah usaha terakhir pembangkang di Felda. Menentukan sama ada berjaya atau pembangkang terus bungkus tanpa sebarang sokongan langsung oleh peneroka Felda untuk pilihanraya akan datang dan seterusnya...


BERSAMBUNG AKAN DATANG....
[Fitnah saham FGV akan jatuh seperti IPO Facebook]
[Sebab sebenar kenapa Pembangkang Haramjadah takut dengan penyenaraian FGV]
+

17 Jun, 2012

Tembelang Pembangkang Bantah Penyenaraian FGV Pecah! - Part 1

-
Aku hairan juga kenapalah puak Pakatan Rakyat bantah bagai orang gila meroyan dengan penyenaraian FGV. Macam-macam ditohmahnya. Semuanya buruk belaka. Semua yang ditohmah semuanya tak betul. Sengaja nak takutkan peneroka Felda. Yang jadi persoalan ialah kenapalah Pakatan takut sangat dengan penyenaraian FGV?

Hasut Jangan Ambil Durian Runtuh

Kerajaan ditohmah bermula dengan penghargaan pihak Kerajaan BN kepada para peneroka dengan pemberian duit durian runtuh sejumlah RM15,000 setiap peneroka. Pecahannya RM5,000 untuk suami, RM5,000 untuk isteri dan RM5,000 untuk anak-anak peneroka. Durian runtuh diburukkan pembangkang. Sampai Pakatan hasut jangan ambil duit. Siap dengan kain rentang lagi tu. Jangan ambil! Teguh sangat gayanya pendirian penghasut dari pembangkang ni bila tengok pada kain rentang.

Tapi semua peneroka yang sentiasa bersama dengan Kerajaan semuanya cerdik. Tak bodoh macam 8 ekor pembangkang haramjadah totok pembangkang tu. Semua peneroka, penerokawati dan anak-anak peneroka bersyukur kepada Allah SWT dan turut berterima kasih dengan Kerajaan BN.

Tapi yang lucunya, 8 ekor pembangkang haramjadah inilah yang tak tahu malu. Di kain rentang macam tak nak pandang langsung dah duit durian runtuh. Tapi penyudahnya apa jadi? Ingatkan betullah tak nak ambil duit durian runtuh macam pendirian dalam kain rentang. Rupanya jilat dan telan semula kahak hijau yang diludah. 8 ekor haramjadah itu lah yang terhegeh-hegeh ambil duit durian runtuh.Tahu pula malu bila orang ambil gambar dia.

Hakikatnya, duit durian runtuh RM15,000 itu adalah suatu bentuk penghargaan Kerajaan BN di bawah Dato' Najib terhadap peneroka yang bersusah payah selama ini meneroka tanah rancangan. Felda pula begitu dekat di hatinya kerana bapanya Tun Razak adalah arkitek Felda.

Pembangkang ni tahu ke susah senang peneroka Felda? Dia tahu ke sejarah kehidupan peneroka di Felda?

Sejak dari tidak ada kemudahan air, elektrik dan jalan raya berturap. Kemudian air disediakan di hadapan rumah dengan paip merah berkongsi. Setiap blok ada 2 atau 3 paip merah dikongsi. Paip merah perlu dipam. Baru keluar air. Peneroka angkut dengan baldi dan tong warna hitam bawa balik ke rumah papan masa itu. Kemudian barulah ada air bersih terus ke rumah masing-masing.

Sebelah malamnya pula zaman mula-mula dulu pasang lampu gasolin. Kena tuang spirit di bahagian tengah lampu. Kena pam baru mentol yang seakan-akan kertas jaring lembut kembang dan menyala terang. Kemudian beralih kepada zaman generator. Adalah elektrik tapi ikut masa. Bukan 24 jam. Kemudian beralih zaman LLN. Terang semua rumah peneroka.

Begitu juga dengan jalan tanah merah. Berhabuk bila motorsikal lalu. Kalau naik motor tu naik merah rambut bila sampai rumah. Kemudian masa berubah semakin baik. Tahun 1980an kebanyakan jalanraya di tanah rancangan Felda mula diturap.

Jadi apa yang pembangkang takut sangat? Dengki dengan rezeki peneroka kenapa? Apa salahnya pembangkang tambah pulak RM10,000 beri pada peneroka? Pembangkang cakap durian runtuh berulat. Woi pembangkang! Kau berilah durian runtuh kau yang tak berulat. Biar berlumba-lumba memberi. Ini tak. Dia tak beri pun. Bila orang nak beri, ditohmah pula. Memang sesuailah dengan title haramjadah tu. Sangat sesuai! Haramjadah punya pembangkang!

Fitnah Geran Tanah Kebun 10 Ekar dan Tapak Rumah Peneroka Lesap

Peneroka ditohmah akan mengalami pelbagai masalah di kemudian hari akibat penyenaraian FGV ni. Ada pembangkang yang belit kata hilang tanah 10 ekar kebun sawit atau getah.  Di sesetengah rancangan ada tanah kebun sampai 14 ekar macam di Felda Sungai Koyan, Raub. Tapak rumah seluas suku ekar pun dibelit pembangkang cakap akan tergadai juga.

Macam mana boleh tergadai? Penyenaraian tak melibatkan pun tanah kebun peneroka yang 10 ekar atau 14 ekar tu. FGV hanya melibatkan tanah kebun yang dimiliki Felda Plantation. Semua peneroka di Felda faham sangat. Tanah tapak rumah pun tak terlibat. Geran tanah kebun 10 ekar yang berada dalam simpanan peneroka tidak diambil oleh Felda pun. Sentiasa kemas dalam simpanan para peneroka.

YAB PM Dato' Sri Najib sendiri sudah beri penerangan dan benda ini dah berulang kali dicakap dan diulang. Malah YB pembangkang pun sudah diberi penerangan dalam Parlimen. Pergi baca Hansard Parlimen. Dalam Parlimen pembangkang semacam faham sahaja bila diterang. Bila keluar Parlimen dia jadi bingung tak faham semula. Habis difitnah benda yang sama.  Haramjadah punya pembangkang!

BERSAMBUNG AKAN DATANG... [Fitnah IPO FGV dan sebab sebenar kenapa pembangkang Haramjadah takut sangat dengan penyenaraian FGV].
+

14 Jun, 2012

Pandangan pengundi tentang isu pendaftaran partai Pakatan Rakyat

-
 Penulis tertarik dengan beberapa pendapat dalam artikel bertajuk "Pakatan Rakyat: Pakat Tetapi Tidak Terikat" yang diberikan oleh pembaca blog The Scribe A Kadir Jasin. Berikut penulis perturunkan beberapa komen yang penulis fikir menarik untuk kita semua memahami kenapa DAP-PKR-Pas suka bermain tarik tali dalam isu pendaftaran Pakatan Rakyat. Pendapat asal boleh dibaca di blog Dato' A Kadir Jasin di SINI.


Pendapat 1: Leman Tapai

Ubi rebus yang tidak empuk - satu kiasan yang tepat dan sesuai dengan orangnya.

Pakat tetapi tidak terikat - dalam rumah tangga bila suami dan isteri tidur berasing bilik, susah tu.

Sebab waktu ini sajalah segala masalah harian keluarga boleh di bincang tanpa perlu di tunjuk di hadapan anak anak.

jika setakat tergigit lidah itu, perkara biasa sebagai suami isteri.

Pendapat 2: Anak Tanah Rancangan

As salam Dato' dan semua,

Saya ingin memberikan pandangan sebagai seorang pengundi atas pagar yang mengundi PAS dan PKR di PRU12 yang lalu.

Pertamanya saya memberikan undi saya kepada PAS (tidak wujud lagi istilah Pakatan Rakyat seperti mana kini) kerana tidak senang dengan corak pentadbiran PM sebelum Dato' Najib.

Keduanya, saya mengundi PAS bukan sebab dia (Pas) bergabung dengan DAP dan PKR. Masa itu tidak pun digemburkan berkenaan pakatan ini. Tidak wujud pun nama Pakatan Rakyat sebelum PRU12. Pakatan Rakyat hanya dimomok selepas kejayaan luar biasa PKR-DAP-PAS semasa PRU12.

Ramai pengundi atas pagar macam saya yang mengundi PAS ketika PRU12 adalah kerana yakin kononnya PAS boleh berjuang bersendirian tanpa perlu berkawan dengan DAP yang begitu lantang menentang perjuangan PAS.

Saya mengundi PKR bukanlah sepenuh hati sebaliknya kerana tidak suka kepada mantan PM sebelum Najib. Bukan undi PKR kerana perjuangannya.

Setelah PAS mendapat kemenangan yang agak besar, saya lihat PAS tersalah membaca sokongan rakyat yang diperolehinya. Pas beranggapan bahawa sokongan yang diperolehi adalah sebab kesepakatannya dengan PKR dan DAP.

Hakikatnya, pengundi atas pagar, TIDAK mengundi atas sebab kononnya kesepakatan DAP, PKR dan PAS atas nama Pakatan Rakyat. Sebaliknya sokongan diberikan atas 2 sebab:

1. Tidak suka dengan corak pentadbiran BN semasa di bawah mantan PM sebelum Najib.

2. Percaya yang PAS akan jadi dominan menggantikan UMNO ketika itu. Bukan sebaliknya seperti yang berlaku kini yang mana PAS mengikut telunjuk DAP dan PKR sahaja.

PAS nampaknya dibuai mimpi kononnya rakyat terutamanya orang Melayu menyokong PAS kerana kesepakatan mereka membentuk Pakatan Rakyat. Sebaliknya itu tidak ada dalam kotak fikiran orang Melayu.

Sekian. Wallahualam.

Pendapat 3: Orang Kampung

Dato'

Pada pandangan sayalah parti-parti dalam Pakatan Rakyat tidak akan mengikat diri mereka dengan satu ikatan rasmi yakni yang menggunakan satu simbol untuk semua. Lebih lagilah dalam masa dekat-dekat dengan pilihan raya umum ini.

Simbol yang digunakan secara berasingan la ni sudah sebati dengan pengundi dan bakal pengundi.

Menukar simbol maknanya mencetuskan kekeliruan di kalangan pengundi dan bakalpengundi.

Jadi apa yang penting sekarang ini ialah memperhebatkan kempen perang saraf serta propaganda agar simbol yang sedia ada itu sentiasa melekat kuat di dalam minda orang ramai.

Dengan itu mudahlah diterjemahkan ingatan itu di petak undi bila sampai waktunya.

Melainkan apabila mereka sudah berkuasa dan telah dapat memperkukuhkan kedudukan.

Waktu itu mungkin sesuai barangkali untuk disatukan simbol atau dirasmikan ikatannya. Wallahu alam .

Pendapat 4: Abg Is

Assalamualaikum Dato'

Ada orang PAS tak suka PKR dan DAP tapi tetap pangkah PAS.

Kalu buat satu logo, takut orang-orang seperti ini akan rosakkan kertas undi. Rugikan PAS.

Kalu serius nak berpakat, amat molek atas satu nama..baru kukuh. Jangan jadi macam orang dulu-dulu, tolak pusaka pakai mulut sebab parcaya, akhirnya bila meninggal pusaka jatuh kepada orang yang berkuasa iaitu penerima amanah 'mulut'. Anak-anak arwah huru hara dan lintang pukang berebut yang sedikit.

Dewasa ini semakin tak sehaluan dan mereka cuba tunjuk mereka serasi.

Pendek kata dulu tidur satu katil, lain lain bantal dan mimpi, tapi sekarang tidur satu rumah, tapi lain-lain bilik, katil, bantal dan yang 'baru' sama hanya satu mimpi iaitu putrajaya.

Ada cerita pasal 'Nasi Besan' di blog sy. Mungkin Dato boleh panjangkan..

Wassalam.

Pendapat 5: Azhar

Salam dakj

dasar beza langit dengan bumi mana boleh bersatu.

kalau bersatu dia akan merosakkan satu sama lain.

ketika mereka menang PRU 2008 mereka adalah entiti lain lain.tiada pakatan rakyat sebelum sebelumnya.itu pasal negeri yang diperintah oleh tiga parti pakatan sangat kecoh.

kalau perintah malaysia entah dasar apa yang boleh semua orang setuju.tapi elok dijauhkan dari terjadi.musibah rasanya.

Pendapat 6: BenDol

Datuk,

1. Saya pun macam Anak Tanah Rancangan tapi saya bukan dari masyarakat Felda, saya dari masyarakat padi macam Datuk.

2. Saya dan ramai adik beradik beralih undi Pas pada tahun 2008 bukan sangat sokong Pas jauh sekali Pakatan Rakyat, tapi sebab menyampah dengan Pak Lah dan budak2 tingkat empat.

3. Negeri saya undi Pas, federal yang rosakkan undi sebab DAP bertading lawan MCA. Saya pun menyampah juga dengan MCA.

4. Bagi pilihan raya akan datang, saya tak akan undi Pas lagi sebab YB Pas bisu dalam DUN dan yang dia cakap hanyalah dia bantah bina panggung wayang di kawasan dia. DAP lagilah saya tak undi. Tapi Umno pun half past six juga.

5. Kalau saya undi Umno ialah kerana saya benci dengan PR, Ambiga&Samad Said, Bersih dan tunjuk perasaan. Itu saja. Bukan suka sangat dengan Umno, tapi dah naik meluat dengan Pas yang jadi hamba DAP, PkR dan Bersih.

Sebab kenapa DAP-PKR-Pas takut daftar bawah payung rasmi Pakatan Rakyat

-
Penulis tertarik dengan artikel terbaru Dato’ A Kadir Jasin di SINI berkenaan isu pendaftaran Pakatan Rakyat secara rasmi.

Pada pendapat penulis, Pakatan Rakyat tidak akan didaftarkan di bawah payung rasmi Pakatan Rakyat dalam masa terdekat ini. Sebab pendaftarannya akan menyebabkan ramai pengundi setia dan pengundi atas pagar akan cabut lari. Dan pengundi atas pagar ini rata-ratanya ialah terdiri dari golongan pengundi muda.

Malahan, penulis sangat yakin akan ada pengundi setia mereka akan memboikot dengan cara tidak akan turun mengundi kalau  berada di bawah payung rasmi Pakatan Rakyat kerana perselisihan perjuangan yang ketara antara ketiga-tiga parti DAP-PKR-PAS.

Penulis pernah menulis dahulu dalam satu artikel di SINI dengan kata-kata berikut yang menggambarkan ketidakcekapan pakatan DAP-PKR-Pas ini dalam hal turun padang menyelesaikan masalah rakyat .

“Gesaan PM agar seluruh pemimpin BN turun padang dan menyelesaikan masalah dengan segera disambut dengan baik. Rata-rata pemimpin BN cukup rajin turun padang dan banyak masalah dapat diselesaikan dengan cukup berkesan. Berlawanan pula dengan sikap wakil-wakil rakyat pakatan pembangkang yang baharu merasa memegang kuasa tetapi sudah ramai yang terkena sakit malas. Malasnya pakatan pembangkang ini sampai kini tidak terdaya hendak daftar nama "Pakatan Rakyat" itu sendiri.”

Cakap-cakap untuk mendaftarkan ketiga-tiga parti DAP-PKR-PAS di bawah nama Pakatan Rakyat sebenarnya hanya dibangkitkan sebagai alat psikologi untuk menaikkan semangat mereka yang benar-benar totok sahaja. Mereka-mereka yang percaya dengan temberang Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang terus-terusan ditipu sejak 4 tahun lepas lagi.

Kerana setakat ini pengundi atas pagar masih lagi mengambil pendirian bahawa mereka mengundi parti berdasarkan parti itu secara individual. Contohnya, pengundi yang percayakan pada perjuangan PAS seperti Hudud dan Negara Islam terutamanya pengundi orang Melayu akan mengundi PAS bukan sebab dia bersama DAP dan PKR. Tetapi sebab ianya PAS seperti mana PAS dilihat sebelum PRU12.

Kalau Pakatan Rakyat didaftar sudah tentu PAS tidak boleh lagi bercakap tentang produk yang mereka pasarkan selama ini seperti Negara Islam dan Hudud. Malahan PAS akan dilihat sebuah parti sekular secara rasmi akhirnya. Ini akan menyebabkan Pas akan hilang undi pengundi atas pagar yang rata-ratanya pengundi muda.

Malah sekarang ini pun PAS sudah bercelaru dengan pendirian pemimpin atasan dan pendokongnya sangat ketara berbeza. Lihat klip YouTube ini, di SINI.

Dengan membiarkan tidak ada satu ikatan yang sah (yakni dengan mendaftarkan Pakatan Rakyat) itu akan jelas membuatkan semua parti yang berada dalam pakatan itu berada dalam situasi yang bebas dan selesa. Bebas untuk bercakap apa sahaja ke atas pengundi sasaran mereka. Selesa dengan graf sokongan pengundi sasaran mereka.

DAP akan terus bebas bercakap dan mengkritik sebarang isu dan perkara yang dekat dengan Melayu untuk terus mendapatkan sokongan pengundi bukan Melayu semaksima mungkin seperti mana digaris oleh badan pemikir DAP -- Merdeka Review di SINI, iaitu mensasarkan sokongan Melayu di paras 40 % dan melonjak graf sokongan bukan Melayu semaksimum boleh melepasi 85 % untuk tujuan mengambil alih Malaysia.

Manakala PKR pula akan menjadi orang tengah yang akan bertindak selaku pendamai dan menunjukkan jalan tengah kepada PAS dan DAP. Malahan PKR akan berfungsi sebagai parti yang sangat liberal pendekatannya.

Pengundi spesis free thinker, murtad, gay dan lesbian (LGBT) semuanya sokong Pakatan (PKR) bukan sebab sokong imej Islam pada PAS, pengundi kaum Cina yang tamak kuasa pula walaupun dah kuasai ekonomi akan beri undi pada Pakatan (DAP) bukan sebab tertarik dengan Islam macam dakwa Pas sebab berapa ramai penyokong dan pemimpin DAP ucap kalimah syahadah? Jangan pula cakap sudah ramai bukan Islam yang masuk masjid pula sudahlah,  Melayu pula berpecah kerana ada yang anggap sokong Pakatan (PAS) baru Allah SWT terima amalannya.

Wujudnya keadaan ini menguntungkan pakatan pilihanraya. Mana yang suka LGBT akan sokong PKR. Mana yang kepalanya bersarang komunis akan pilih DAP. Mana yang tersalah anggap sehingga menyamakan  Pas itu Islam dan bukannya parti akan terus mengundi Pas. Satu keadaan yang sangat menguntungkan semua parti dalam pakatan pilihanraya DAP-PKR-Pas ini!

Inilah sebabnya kenapa DAP-PKR-Pas sehingga kini masih bermain tarik tali dan tidak mahu daftarkan secara rasmi nama Pakatan Rakyat itu. Pendaftaran nama Pakatan Rakyat akan lebih mendatangkan impak negatif kepada DAP-PKR-Pas pada PRU13 akan datang kerana satu kesepakatan bersama terpaksa diumumkan kalau benar-benar bersatu di bawah payung rasmi Pakatan Rakyat.

Rakyat sebenarnya tidak ada sebab mengapa perlu menolak kepimpinan YAB Perdana Menteri Dato’ Sri Najib yang sentiasa mendengar suara rakyat. Dan sudah banyak usaha meringankan beban rakyat melalui pelbagai inisiatif dilaksanakan Kerajaan BN. Program transformasi ekonomi juga telah memberikan kesan yang positif dengan peningkatan dalam statistik. Ini sudah terbukti.

Malahan bekas Naib Presiden DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim yang diangkat oleh DAP atas tujuan untuk dipergunakan meraih sokongan Melayu akhirnya sedar dan menyatakan sokongannya terhadap perubahan dan transformasi yang dibuat oleh YAB PM.

Dan ingatan penulis kepada orang Melayu. Jangan sampai DAP berjaya memerintah dengan sokongan 40% Melayu ini sudahlah. Faham-fahamlah bagaimana keadaannya bila mana negara jatuh dengan sokongan undi Melayu 40% dan undi bukan Melayu semaksima 85%. Jangan menang sorak kampung tergadai sudahlah!
+

10 Jun, 2012

Hakikat Sebenar Perjuangan Politik PAS Pasca PRU-12

-
Pas terus-terusan menipu pengikutnya dan orang ramai. Di peringkat akar umbi dan penyokong atas pagar masih lagi melaungkan perjuangan mereka sebelum PRU-12 iaitu Hukum Hudud dan Negara Islam.

Tapi di peringkat kepimpinan atasan bertindak sebaliknya. Pemimpin di peringkat atasan sudah pun membakul sampahkan perjuangan itu.

"PKR dan PAS akhirnya bersetuju untuk tidak melaksanakan Hukum Hudud, setelah mengambil kira bantahan keras daripada satu lagi parti komponen Pakatan Rakyat iaitu DAP", menurut satu artikel laman Merdeka Review - sebuah think tank milik DAP. [KLIK SINI untuk rujuk artikel penuh].

Apa yang boleh penulis coretkan di sini ialah PAS pasca PRU-12 sangat kotor dan hina. PAS ganti UMNO? Lebih sesuai, DAP ganti PAS!

Klip video YouTube di bawah dapat menerangkan hakikat sebenar perjuangan PAS. PAS sungguh pandai menipu dan sesuka hati mempergunakan agama Islam demi survival politiknya. Tonton dan buat penilaian berdasarkan mata hati. Wallahualam.


+

09 Jun, 2012

SUARAM: Ingatkan Suara Rakyat Malaysia, Rupanya Suara Anak Haram PKR

-
Scorpene: SUARAM Didalangi PKR


SUARAM, sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang ditubuhkan oleh keluarga bekas banduan ISA iaitu pesalah yang mengancam keselamatan negara, sering menggambarkan pertubuhan itu sebagai telus, bebas dan berjuang demi hak asasi manusia dan keadilan.

Ia ditubuhkan pada 5 Ogos 1989 selepas Operasi Lalang dengan perjuangan utamanya adalah untuk menghapuskan ISA yang bagi mereka menafikan hak seseorang untuk dibicarakan.

Namun, bagi rakyat Malaysia yang rasional dan bijak menganalisis maklumat, SUARAM adalah pertubuhan yang berjuang untuk memastikan negara sentiasa terdedah kepada bahaya dengan memberikan hak, masa dan ruang kepada penjenayah atau pengganas untuk beroperasi.

Bagi rakyat Malaysia juga, SUARAM hanyalah salah satu dari berbagai-bagai bentuk penyamaran pembangkang, atau lebih spesifik PKR dan DAP dalam usaha mereka untuk menjatuhkan kerajaan. SUARAM sama sekali tidak bebas, tidak telus dan tidak memperjuangkan keadilan mahupun hak sesiapa.

SUARAM hanya memperjuangkan politik pembangkang yang bermatlamatkan negara republik, pemikiran liberal dan menghapuskan bukan sahaja hak dan kedudukan istimewa, tetapi segala-galanya yang berakar dan bertiangkan agama Islam dan budaya Melayu.

Warna sebenar SUARAM terserlah dengan jelas sekali apabila NGO ini begitu beria-ia menjuarai isu kapal selam scorpene yang kononnya dibicarakan di mahkamah Perancis.

Ia bermula dengan SUARAM membuat aduan di mahkamah Perancis berhubung DCN, iaitu syarikat pembuat kapal selam negara itu kerana kononnya membayar sejumlah rasuah kepada syarikat Perimekar Sdn Bhd dari Malaysia.

Aduan ini diperbesarkan dengan pembohongan bahawa Perdana Menteri dan isteri terlibat dalam pembunuhan Altantuya yang didakwa sebagai penterjemah dalam urusan jualbeli scorpene. Altantuya dikatakan dibunuh kerana meminta sebahagian dari rasuah terbabit. Lanjutan itu, SUARAM juga memainkan cerita kononnnya PM akan akan disapina oleh mahkamah Perancis.

Semua ‘butir-butir’ kes disebarkan oleh SUARAM melalui siri-siri sidang akhbar, antaranya pada 3 Mei dan 26 Mei baru-baru ini.

Walau bagaimanapun, perlu diingatkan bahawa sehingga hari ini, maklumat mengenai kes hanya didapati dari kenyataan atau ‘air-liur’ SUARAM dan para peguam mereka tanpa memberikan apa-apa bukti langsung.

Air liur SUARAM itulah yang diambil oleh para blogger dan pemimpin pembangkang sebagai bukti sahih hatta seolah-olah keputusan penghakiman, dan kemudiannya disebarkan sebagai ‘makanan minda’ kepada rakyat Malaysia.

Kerajaan telah bertindak bijak dengan tidak melatah dalam kes ini. Sebaliknya PM membuat penafian secara tenang, bersumpah secara Islam dan memberi penjelasan secara baik di dalam Dewan Rakyat.
Langkah yang berhati-hati diambil agar tidak mengganggu proses mahkamah yang dikatakan oleh SUARAM sebagai sedang berjalan di Perancis. Hanya SUARAM yang tidak sabar-sabar menunggu keputusan mahkamah dan ke sana ke mari menghebahkan membuat berbagai-bagai kenyataan.

Kesungguhan SUARAM mendahului mahkamah dalam isu ini tidak sukar untuk difahami. Memandangkan SUARAM adalah pembangkang dan pembangkang adalah SUARAM, maka sudah pastilah pilihanraya yang semakin hampir menjadi punca isu ini dimainkan dengan bersungguh-sungguh oleh mereka akhir-akhir ini.

Bukti bahawa SUARAM adalah pembangkang tidak sukar untuk dikemukakan. Lihat sahaja senarai nama orang-orang penting NGO tersebut, dan kita akan mendapati bahawa mereka adalah juga orang-orang penting di dalam pakatan pembangkang Malaysia. Antaranya:

1. Cynthia Gabriel, Pengarah SUARAM dan juga ‘key-person’ dalam pembohongan isu scorpene. Beliau juga adalah Ahli Majlis Daerah Petaling Jaya, dilantik oleh kerajaan PKR negeri Selangor.

2. Dr. Kua Kia Soong adalah bekas Ahli Parlimen DAP.

3. Sivarasa Rasiah adalah Ahli Parlimen PKR, Subang, Petaling

4. Irene Fernandez adalah Ahli Majlis Tertinggi PKR.

5. Dr. Syed Husin Ali adalah bekas Timbalan Presiden PKR.

6. Tian Chua adalah Ahli Parlimen PKR, Batu.

7. S.Arutchelvan, Setiausaha Agung Parti Sosialis Malaysia

8. Dr. Nasir Hashim, Presiden Parti Sosialis Malaysia

9. Elizabeth Wong, bekas koordinator SUARAM dan sekarang adalah ADUN PKR di Selangor

10. Premesh Chandran bekerja dengan Malaysiakini dan rakan karib Tian Chua. Kedua-dua mereka adalah ahli Network of Overseas Collective of Australia bersama dengan Elizabeth Wong.

Kesimpulannya, SUARAM tiada bukti penglibatan Perdana Menteri dalam pembunuhan Altantuya. SUARAM juga tidak bukti bahawa rasuah telah berlaku dalam pembelian scorpene.
Tetapi, kita ada bukti bahawa SUARAM bukan bertindak sebagai badan bebas dan telus kerana SUARAM adalah jelmaan pembangkang yang matlamatnya hanyalah untuk memburukkan dan menjatuhkan kerajaan.

Justeru, tidak hairanlah SUARAM tidak langsung teragak-agak untuk menipu, memutarbelit malah mereka-reka cerita mengenai rasuah hinggalah pembunuhan, semata-mata untuk mencapai matlamat mereka.

(Sumber: FREEMALAYSIAKINI, 6 Jun 2012)
+

08 Jun, 2012

BN Janji Ditepati; PR Pula Janji Dimungkiri dan Terus Tabur Janji Kosong Lagi

-
BN Sudah Tunaikan Semua Janji Dalam Belanjawan 2012 – Najib

KULIM, 8 Jun – Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kerajaan telah menunaikan semua janji yang dibuat dalam Belanjawan 2012 bagi membuktikan Barisan Nasional (BN) adalah kerajaan yang mengotakan janji yang dibuat.

Perdana Menteri berkata BN yakin akan dapat membuat lebih banyak perubahan kepada negara ini dan kerana itu mereka memerlukan mandat yang lebih besar pada pilihan raya umum kelak.

“Kerajaan mahukan mandat penuh, bukan sipi-sipi. Kita nakkan kemenangan besar untuk jamin kejayaan yang lebih baik untuk negara kita yang tercinta ini,” katanya ketika melancarkan program Jelajah Janji Ditepati di Kulim Hi-Tech Park di sini hari ini.

Beliau berkata tempoh tiga tahun sejak beliau menjadi Perdana Menteri hanyalah permulaan kepada transformasi yang lebih besar yang akan dilakukan oleh BN terhadap negara dan rakyat ini.

“Kita akan bekerja lebih kuat. Di Kedah kita banyak idea, kita tidak lupakan Kedah walaupun Kedah kini dikuasai pembangkang. Orang Kedah sendiri mahukan banyak perubahan,” katanya.

Perdana Menteri berkata ikatan yang kuat antara kerajaan dan rakyat bukanlah kerana perasaan membuta tuli atau sikap taksub kepada pemimpin tetapi berdasarkan kepada kemampuan kerajaan untuk menunaikan janji yang dibuat kepada rakyat.

Katanya BN sebagai kerajaan bertanggungjawab telah berjanji untuk mengurangkan beban rakyat dan itulah yang ditunaikan kerajaan.

“Kita janji beri BR1M (Bantuan Rakyat 1Malaysia), kita beri. Janji nak beri RM100 kepada pelajar sekolah kita beri. Begitu juga Kedai Rakyat 1Malaysia, Menu Rakyat 1Malaysia. Bila banjir kita beri tilam, dapur.

“Prinsip BN kata dikota. Mereka (Pembangkang) kata diauta. Depa tak buat apa yang dijanjikan. Di Kedah, dalam pilihan raya umum dulu kalau menang ‘Kedah Sejahtera Nikmat Untuk Semua’ tetapi kini mana nikmatnya dan apa yang orang Kedah dapat.

“Depa janji tak dikota jadi auta. Bagi rakyat Kedah, jika mereka mahukan lebih banyak pembaharuan mereka perlu mulakan dengan politik pada pilihan raya umum nanti,” katanya.

Beliau berkata bagi, BN masih banyak yang perlu dibuat dan rakyat diminta yakin dengan BN kerana BN adalah contoh terbaik kerajaan yang berjaya memajukan negara dan rakyat.

(Sumber: UMNO Online, 8 Jun 2012)
+

Label

#justiceforMH17 'Masalah Sikap' vs 'Cemburu' 16 September 2008 1Malaysia 22 tahun tanpa konflik kaum 31 Ogos 2009 5 Ogos 1957 Abdullah ABIM Acaro Solingan Adik Siti Amynur Ain AIDC Air percuma AirAsia Akta hasutan Akta Hasutan 1948 Akta Pendidikan 1996 Aktivis Al-Fatihah Allahyarham Tun Abdul Razak Altantuya Altel Aman Malaysia Ambiga Anak Bangsa Malaysia? Anak Wayang Pas analisa PRU13 ancaman islam di Malaysia. Anjing Gila Anwar Anwar Ibrahim Azan Azizan Azmin Ali babi Badak Pekak Badut Bahasa Kebangsaan Bahasa Malaysia Bahasa Melayu Bajet Pahang 2009 BALACI Bangsa Malaysia Banjir Banjir di Kuantan Banjir di Lipis Bantuan Barisan Nasional Batal Usul Sekat Jualan Arak Behind The Veil Belasungkawa Bersih biadap Biadap Hina Nabi Blogger BN BN Perak BOC Boikot produk Yahudi-Amerika Boikot Secara Terancang Bomoh Boneka BR1M Brader Anwar Bin Ibrahim bubar UMNO Bumi Daku cadbury calon boleh menang Carlsberg halal CDM25 Celaka Ceroboh Tanah Milik TNB Chin Peng Chui Jui Meng Cina Cina Boikot Melayu COMANGO Criminalise War Exhibition and Conference 2009 Cuit: Dilema Melayu Moden DAP Datuk Ibrahim Ali Datuk Mukhriz Datuk Mukhriz Mahathir DEB Demi Negara Demonstrasi DERHAKA Din Turtle DNA babi Dong Zong Double Standard Prosedure Dr Abdul Rani Kamarudin Dr Chandra Muzaffar Dr Khir Dr Novandri Dr Ridhuan Tee Abdullah Dr Sidek Baba Dr Yusri Mohamad Dr Zambry Kadir Dr. M DS Anwar DS Anwar Ibrahim DS Najib DUN DUN Perak Durian Runtuh Dyana Sofya DYMM Paduka Seri Sultan Azlan Muhibuddin Shah DYMM Sultan Azlan Shah Dyna Sofya DYTM Raja Dr Nazrin Shah Ekonomi Ekonomi Bumiputera ekonomi melayu Elizabeth Wong Erniceda Etnic Cleansing Eurocopter Evolusi Politik Melayu Fatimah Zuhri's Blog Fatwa Anti Tomboy FELDA FGV fitnah Fitnah Undi Pos Flip-flop Forum Peluk Islam Foto gabungan UMNO dan PAS. Gerakan Razak Gobalakrishnan Hak Istimewa Melayu/Bumiputera Hak Membeli Hak Mengundi Hansard Parlimen Harakah haram Hari Kemerdekaan Hina Fatwa Hina Islam Hina Raja Melayu Hindraf Hipokrit Hishammuddin Tun Hussein Hishamuddin Hj Hadi Awang Hj Naser Disa Hormati murtad hudud Hudud dan Qisas Husam Musa Ideotique IFC Institusi Raja Islam Islam Agama Persekutuan Islam Agama Rasmi Persekutuan Ismail Mina Ahmad Isu CAR Isu Kalimah Allah Isu Ketidakseimbangan Kaum isu lahad datu Isu Moral Isu Roboh Kuil Isu Scorpene Isu Tanah Kolej Taiping Isu Tanah Perak Jabatan Pendaftaran Negara JAKIM Jambatan Bengkok Jeff Ooi Jenayah Jom Bantu Jumlah pengundi muda Jurugambar Utusan KAFA Kaki Pembelit kalimah Allah Kamarudin Jaafar KAR1SMA Karpal Singh Kaum Cina Kaum Melayu Kebaikan Kebal Kebebasan Bersuara Kedah Kedai Rakyat 1 Malaysia keistimewaan Melayu Kekejaman Israel ke atas umat Islam Kempen Satu Sekolah Untuk Semua Keranda 152 Kes Datuk Nasaruddin Hashim (UMNO ke PKR) Kes Liwat Kesetiaan Kepada Raja dan Negara Ketuanan DAP Ketuanan Melayu Ketuanan Pakatan Rakyat Khalid Ibrahim Kiasu KijangMas Kiki KKM Kongres Ekonomi Islam Ketiga Kontrak Sosial kronisma Kuala Lumpur Foundation To Criminalise War Kuota Pemilikan 30 % Kuota Pemilikan Rumah 50 % Ladang Babi Lateefa Koya LBGT Lee Kuan Yew lembah klang Lembah Pantai Leong Ngah Ngah LGBT Liberalisasi? Lidah 'tidak rasmi' Pakatan Rakyat = Malaysiakini Lim Guan Eng Lim Kit Siang Lina Joy Logo Halal logo halal JAKIM Lompat Parti Low Siew Moi lowyat M Manoharan M-UPRo Mah Siew Keong Mahkamah Syariah Majlis Amanah Rakyat (MARA) Majlis Fatwa Kebangsaan Majlis Muafakat Melayu Majlis Peguam Malay Mail Cyberspot Malaysia malaysia bukan negara sekular Malaysian Airline System Malaysian Malaysia Mangkat Mangkuk Ayun Azmi Shahrom Manifesto bukan janji Marah-Marah Sayang MAS Masjid Besi Putrajaya MB Kedah MB selangor MCA media sosial melayu Melayu Pulau Pinang Melayu Singapura Membina Negara mencari simcard Altel merdeka riview Meroyan MH17 MH370 Monopoli Ekonomi Muhammad Firdaus Dullah Muhyiddin Murtad Muslim UPRo Mustafa Ali Muzakarah Cendekiawan Islam 2009 MyKad Najib Najib Tun Razak Nasrudin Hassan negara islam negara sekular Negarawan Ulung Nga kor ming Ngeh Koo Ham Nik Aziz Nilai Nizar Nizar Boneka DAP Nurul Izzah Obama OKU OKU dikurung OKU terbiar Omar Ong Open Letter by Matthias Chang PAC Pahang Darul Makmur Pakatan Pakatan Haram Pakatan Rakyat Pakatan Rakyat Perak Pakatan Rakyat. pertusan undi cina Palestin Paneh Miang PAP Parlimen Parti tunggal PAS Pas selangor Pas Terengganu PAS youth Pasca PRU-13 PAU Ke-59 Peguam Negara Pelacuran Pelan Induk Pembangunan Pendidikan 2006-2010 PEMBELA Pembohong Pembubaran parlimen Pemuda UMNO Pemuda UMNO Bahagaian Segambut Pemuda UMNO Pahang Penamaan Calon Pencemaran Pencerobohan Tanah Kerajaan Peneroka Pengganas Komunis Pengkhianat pengkhianat negara Pengundi Atas Pagar Penyata Razak 1956 Perak Perbandingan Perdana Menteri Malaysia Ke-6 perkara 11 Perkara 12 perkara 121 Perkara 152 Perkara 153 perkara 3 Perkara 3 Perlembagaan PERKASA perkauman Perkhidmatan Awam Pulau Pinang perkongsian kuasa. Perlembagaan Perlembagaan Persekutuan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu Perpaduan Perpaduan Melayu/Islam Persekutuan Tanah Melayu pesawat MAS terhempas Petisyen Petronas Pilihanraya Masjid PKM PKNS PKPIM PKR Polarisasi Kaum Politik Perak Portal Kempen SSS PPSMI PR PRK Bagan Pinang PRK Bukit Gantang PRK Galas PRK Kuala Terengganu PRK Teluk Intan pro-pembangkang produk cina produk melayu Prof Dr Aziz Bari Prof Emeritus Tan Sri Khoo Kay Kim Prof. P Ramasamy PRU12 PRU13 Puasa Ramadhan Pulau Pinang Puppet Master Putera Sultan Selangor Putrajaya Qarinah Qazaf Rabindranath Tagore racist Raja Nong Chick Raja-Raja Melayu Rakyat Malaysia? Rasuah Razak Baginda RBA Reaksi pemimpin politik Reflections: Melayu Lama Ronnie Liu Rukun Negara Rusia Rusia Border Rusuhan Saham FGV Saiful Bukhari Azlan Sakmongkol AK47 Salah Guna Kuasa SAR Sastera Satira Satu Malaysia Sekolah Agama Sekolah Kebangsaan Sekolah Satu Aliran Sekolah Vernakular Seks sekular Selangor Sepitman Begins sesat Shafie Apdal Sidek Baba Sistem Pendidikan Kebangsaan Skuad Banjir Pemuda sokongan masyarakat kepada MAS Solat Hajat SPR SRJK Persendirian steering lock SUARAM Sultan Perak Sultan Selangor Sumpah Laknat Sun Tzu'z Art of War surah al kafirun syiah Tan Sri Isa Samad Tan Sri Muhyiddin Tanah Kebun Peneroka Techno Crap Teluk Intan tembak Tender Tanah tender terbuka Tengku Adnan Teresa Kok terhempas The Economist The Unspinners The War Crimes Commission and Tribunal 2009 Titah DYMM Sultan Selangor Titah DYTM Raja Muda Perak di Majlis Perasmian Penutupan Kongres Ekonomi Islam Ketiga Toyota Camry 2.4 Perak Truth for Teoh Beng Hock Tsunami Cina Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah Tulisan Jawi Tun Dr. Mahathir Mohamad tuntutan Ukraine UMNO UMNO Seremban Uncle sim Undang-undang antilompat parti wakil rakyat Undang-Undang Tubuh Negeri Perak Undi cina undi hantu Usahawan Bumiputera Pahang Ustaz Kazim Elias Utusan Malaysia V. Sivakumar video WADAH Wan Azizah Wasiat Raja-Raja Melayu Wong Siew Teng aka Agnes Wong Yayasan Anti Peperangan Kuala Lumpur Yusuf Qardhawi Zahid Hamidi Zahrain Zaini Hassan Zulkifli Noordin